Hun har tittelrollen i familiemusikalen, og man møter en Askepott med mer «girl-power» enn vi er vant til i den tradisjonelle Tre nøtter til Askepott.

– Det mest spennende med denne oppsetningen er at alt er nytt; musikken, manus, regi, koreografi, ja alt. Det er en spennende utfordring å skulle spille en Askepott med mer bein i nesa en den klassiske stereotypen vi kjenner fra eventyret, sier Eikemo Røsbak.

Hun har tidligere spilt Klatremus og Bestemor Skogmus i Dyreparken i Kristiansand og produsert og spilt i en Prøysen-forestilling for Den Kulturelle Spaserstokken.

– Jeg spilte også Prinsessen i kveldsforestillingen Askeladden og Dronningen på Kongsgården i Hunderfossen familiepark, og i høst har jeg turnert med Bukkene Bruse på Badeland der jeg spilte Mellombukk. I tillegg tar jeg sangoppdrag, samt jobber som danselærer. Frilanslivet byr på mye variasjon og for meg er det viktig å være åpen og allsidig, sier Eikemo Røsbak.

NY JULEMUSIKAL

Hun forteller at hun fikk rollen etter audition.

– Jeg ville gjerne være med i denne oppsetningen fordi jeg synes det er spennende med en splitter ny julemusikal. Det er utrolig bra at West End Productions tør å satse på noe nyskrevet, og dette er med på å fremme nyskapende musikkteater i Norge, noe jeg brenner for. I tillegg elsker jeg eventyr, sier «Askepott».

Hilde Lyrån og Brede Bøe er blant skuespillerne som står på scenen sammen med Eikemo.

– Å spille mot blant andre Hilde Lyrån og Brede Bøe er veldig lærerikt, jeg setter stor pris på å jobbe med en så dyktig gjeng, sier hun.

RØTTER I NANNESTAD

– Mine besteforeldre har alltid bodd i Nannestad, og jeg har mange gode barndomsminner derfra. Jeg har også slekt på Jessheim. I tillegg flyttet mamma til Maura for noen år tilbake og jeg har bodd der noe fra og til mellom frilanslivet som gjerne utspiller seg på forskjellige plasser i Norge, forteller Eikemo Røsbak.

Opprinnelig er hun fra Lillehammer, men er nå bosatt i Oslo.

– Vi er kjempeheldige som har fått med oss Ane. Hun er knallflink og en behagelig person å jobbe med, sier Eivind Birkeland, produsent for Askepotts Jul.

Stian Barsnes-Simonsen og Bjørge Verbaan har skrevet manus og musikk til den splitter nye familiemusikalen.

PUTTI PLUTTI POTT

– Min interesse for scenekunst startet da jeg som barn for første gang spilte i Putti Plutti Pott. Jeg elsker kombinasjonen sang, dans og skuespill og synes det er en fantastisk uttrykksform. Derfor var det naturlig for meg å begynne på en studie innen musikkteater etter videregående. Jeg har bachelor i musikkteater fra Musikkteaterhøyskolen i Oslo. Etter endt utdanning begynte jeg som showartist for Sunwing entertainment i utlandet. Det ga meg god mengdetrening og scenekondis, sier hun.

LES OGSÅ: – Jeg ante da ikke at det skulle gå sånn

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.