Hensikten var å overføre beløpet til min lokalbank. Selv om jeg er pensjonist, så bør det gå greit å ordne det på nett.

Det første jeg ser: Driftsstatus; «Alle våre systemer fungere som normalt». Logger inn og blir møtt med: «Feilmelding, prøv igjen senere». Gjør det umiddelbart. Ikke. Dermed innleder jeg en chat med banken. Gode råd blir fulgt opp, for så å bli møtt av – prøv igjen senere. Nye råd: du må opprette en konto her for å få det til. Nei, tvert imot, jeg skal avslutte hele mitt forhold til denne banken. Har fra før dårlig erfaring blant annet etter å ha vært i konferanse i banken om lån, som skulle være helt kurant, og siden hørte jeg ikke et pip, og fått tilsendt 16 brev, seksten brev, kopi av en oppgjort depositumskonto. Etter hvert ble de sendt i retur, noen med påskrift om å avslutte mobbinga o.l. Det tok ikke slutt før personlig frammøte.

Til saken igjen. Etter chat med Per, Pål og Kari, gir jeg opp. Oppsøker banken på Jessheim, ingen banker igjen i Nannestad, blir møtt av en velvillig kundeveileder. Siden jeg vet at det er vanskelig å bli trodd av dem som skal kunne mer enn meg, så jeg hadde tatt flere skjermbilder av meldingene. Etter litt blir jeg henvist til en annen velvillig kollega. Heller ikke det førte fram, men den tredje ansatte kan sikkert klare å finne ut av det. Helt riktig, det gikk i orden.

Hva blir det i framtida med videreutvikling, teknologi, rasjonalisering, nedbemanning, sentralisering, omstilling, robuste enheter, større fagmiljøer – oppsøke fagmiljøer i Frankfurt?

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.