– Dette er det første av mange spennende prosjekter som vi skal utvikle på tomten og i området, sier Andreas Poulsson, prosjektleder hos Base Property.

Han opplyser at bygget og eiendommen vil bli skreddersydd etter leietakers krav.

– Målsettingen er å oppføre et nybygg som gir gode arbeidsprosesser og optimal drift. Bygget vil ha TEK 10 og energiklasse B, opplyser Poulsson.

Ø.M. Fjeld er valgt som totalentreprenør.

LAGER OG KONTORER

Tomten til Bane Nor er på om lag 12 mål, og bygget blir cirka 5.300 kvadratmeter som rommer lager med pallereoler, spesiallager og kontorer med møterom, garderober og spiseplass.

Utelageret blir cirka 3.000 kvadratmeter.

Det nye sentrallageret skal avløse dagens desentraliserte lagerfunksjoner og ha kapasitet for forventet økt lagerbehov som følge av flere baneprosjekter og økte krav til effektivitet.

– Lageret skal også fungere som prosjektlager slik at samarbeidspartnere skal kunne hente varer utenfor alminnelig åpningstid, sier Poulsson.

FERDIG VED NYTTÅR

Byggestart er allerede i mai/juni for grunnarbeidene og august for bygget. Ferdigstillelse er desember 2017 eller januar 2018.

Poulsson opplyser at antall ansatte vil variere mellom åtte og 15 personer, avhengig av aktiviteten i bygget.

Ø.M. Fjeld er valgt som Totalentreprenør. Den totale kostnadsrammen er estimert til om lag 73 millioner kroner.

Arkitekt er EderBiesel arkitekter fra Stavanger, og byggherreombud er ÅF Advansia.

DOBLER AREALET

– Vi var på utkikk etter nye lokaler på aksen Gardermoen-Ski. Flere alternativer ble vurdert, og vi valgte til slutt Nannestad. Grunnen til dette er av hensyn til tidspunkt for innflytting, men også pris, sier Per Melby, direktør forsyning hos Bane Nor.

Han opplyser at anlegget i Nannestad blir dobbelt så stort som dagens sentrallager.

– Vi holder til på et trangt område på Grorud og gleder oss til å kunne flytte inn i nye og større lokaler. Det blir nå en enklere logistikk. En del av forsyningene transporteres i dag også med fly, sier Melby.

Bane NOR er et statlig foretak med ansvar for den nasjonale jernbaneinfrastrukturen.

LES OGSÅ: Åpnet framtidsrettet miljøbygg: - Dette er det råeste anlegget i utleiebransjen

Følg Eidsvoll Ullensaker Blad på Facebook

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.