– Interessen for butikken vår har vært stor fra før vi offisielt åpnet, og vi har sendt mange interesserte kunder videre til butikken vår på Gardermoen. Hva vi har generert av salg totalt er vanskelig å si, men vi har uansett solgt 15 biler direkte herfra, sier salgssjef Rolf Pedersen.

TENNER EN GNIST

Butikken på hjørnet av Trondheimsvegen og Furusethgata er leid midlertidig noen måneder, men Pedersen bekrefter at de vært gjerne vil være til stede i senteret også i framtida.

– Om det blir her eller i et annet lokale har vi ikke tatt stilling til ennå, men vi ser effekten av butikken. Her treffer vi folk der de er inkludert på kveldstid, og mange av dem som kommer innom drar ikke ens ærend til Gardermoen for å se på bil. Men vi tenner kanskje en gnist hos folk som går med tanker om å kjøpe nytt, påpeker salgssjefen som senest fredag signerte to kontrakter på Jessheim.

NYTT HANDLEMØNSTER

– Er dette den nye måten å kjøpe bil på, på et kjøpesenter?

– Vi har helt klart fått en vekker av dette. At måten folk kjøper bil på nå er svært forskjellig fra bare få år tilbake, vet vi jo. I dag kan du via internett skreddersy nøyaktig hvilken bil du vil ha med alle tilvalg, interiør og farge. I prinsippet er det bare prøvekjøring du ikke får gjort, du kan til og med bestille bilen uten å komme innom oss. Det er klart at folks kjøpemønster er veldig endret, og da er det lurt å følge med i markedet. Så ja, dette er en moderne måte å selge biler på, vi er fornøyde og har ikke fått én negativ tilbakemelding, påpeker han.

Pedersen forteller om ei dame som stakk innom med hendene fulle av handleposer, første dagen.

LES OGSÅ: Elbiler selger som aldri før

– Hun så en av de utstilte modellene, og vi viste henne alt om bilen på nettet. Deretter dro hun til Gardermoen for å prøvekjøre, og det endte med salg. Jeg kan selvsagt ikke si at hun hadde kjøpt den uten å ha sett den her, men uansett var hun svært fornøyd med å se oss mens hun allerede var på handletur, sier han.

TIDLIG UTE

Pedersen og resten av Bavaria Gardermoen angrer ikke ett sekund på at de åpnet butikk i storsenteret.

– Nå er vi midt i byen der folk bor, og med tanke på veksten som kommer i Jessheim føler vi at vi gjør noe riktig. Om det er andre slike butikker i Norge vet jeg ikke, men vi er i alle fall tidlig ute på denne bølgen. Jeg er sikker på at flere kommer til å følge etter i en eller annen form, sier han.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.