– Vi ser på tredjeplassen som en seier. De ansatte som har jobbet med konkurransen har vist et glødende engasjement hele året, sier en svært glad butikksjef Rune Repp i en pressemelding.
TO KLASSER
Årets Matgledebutikk er en landsomfattende konkurranse arrangert av matvareleverandøren Tine og bransjebladet Dagligvarehandelen. De vurderte salg, service og kreativitet.
AMFI EIDSVOLL ER EN SUKSESS: Senteret omsetter for mer og mer
Juryen besøkte alle de nominerte, og finalebutikkene fikk i tillegg besøk av hemmelige kunder som rapporterte om handleopplevelsen.
Konkurransen hadde to klasser, fullsortiment og lavpris, og det var i klassen lavprisbutikker at Extra Råholt torsdag tok bronse.
Juryen skriver i sin begrunnelse at kundene møtes av en stab som både kan gi spennende middagstips og råd om tilbereding.
– God service og sameksponeringer med mening sitter som en del av ryggmargsrefleksen, noe som gir seg utslag i økt salg og fornøyde kunder, mener juryen.
FERSKVARE
Repp lag vekt på sesongvarer under konkurransen.
– Vi har forsøkt å vise kundene våre et bredt spekter av varer, og har hatt spesielt fokus på sesongvarer i ferskvaredisken og i frukt- og grøntavdelingen. Kundene har fått spennende smaksprøver, og vi har forsøkt å inspirere og skape matglede, påpeker han.
Skaper stolthet
Extra hadde flere nominerte butikker i konkurransen, og kjededirektør Christian Hoel var strålende fornøyd med utdelingen.
– I fjor inntok Extra-butikker fra forskjellige deler av landet alle de tre første plassene i kåringen. I år fikk vi både andre- og tredjeplass, noe som viser at lave priser ikke er til hinder for å inspirere og skape matglede for kundene våre. Utmerkelsen skaper stolthet og er til inspirasjon for hele Extra-kjeden, sier han.
SATSER PÅ SØRBYGDA: Råholt får det største polet
– At Extra hevder seg i en slik prestisjetung konkurranse er stas. De ansatte har lang fartstid og kan sine ting, men hele staben går i takt og er helt klart suverene i så måte. Spesielt vil jeg fremheve hvor flinke de er med sesongvarer, det er lett å bli fristet i butikken. De ansatte er alltid blide og imøtekommende, noe som igjen bidrar til lojale kunder. Det er fint å ha et team som dette med på laget, sier en glad senterleder Nina Kristengård.