– Vi ser på tredjeplassen som en seier. De ansatte som har jobbet med konkurransen har vist et glødende engasjement hele året, sier en svært glad butikksjef Rune Repp i en pressemelding.

TO KLASSER

Årets Matgledebutikk er en landsomfattende konkurranse arrangert av matvareleverandøren Tine og bransjebladet Dagligvarehandelen. De vurderte salg, service og kreativitet.

AMFI EIDSVOLL ER EN SUKSESS: Senteret omsetter for mer og mer

Juryen besøkte alle de nominerte, og finalebutikkene fikk i tillegg besøk av hemmelige kunder som rapporterte om handleopplevelsen.

Konkurransen hadde to klasser, fullsortiment og lavpris, og det var i klassen lavprisbutikker at Extra Råholt torsdag tok bronse.

Juryen skriver i sin begrunnelse at kundene møtes av en stab som både kan gi spennende middagstips og råd om tilbereding.

– God service og sameksponeringer med mening sitter som en del av ryggmargsrefleksen, noe som gir seg utslag i økt salg og fornøyde kunder, mener juryen.

FERSKVARE

Repp lag vekt på sesongvarer under konkurransen.

– Vi har forsøkt å vise kundene våre et bredt spekter av varer, og har hatt spesielt fokus på sesongvarer i ferskvaredisken og i frukt- og grøntavdelingen. Kundene har fått spennende smaksprøver, og vi har forsøkt å inspirere og skape matglede, påpeker han.

Skaper stolthet

Extra hadde flere nominerte butikker i konkurransen, og kjededirektør Christian Hoel var strålende fornøyd med utdelingen.

– I fjor inntok Extra-butikker fra forskjellige deler av landet alle de tre første plassene i kåringen. I år fikk vi både andre- og tredjeplass, noe som viser at lave priser ikke er til hinder for å inspirere og skape matglede for kundene våre. Utmerkelsen skaper stolthet og er til inspirasjon for hele Extra-kjeden, sier han.

SATSER PÅ SØRBYGDA: Råholt får det største polet

– At Extra hevder seg i en slik prestisjetung konkurranse er stas. De ansatte har lang fartstid og kan sine ting, men hele staben går i takt og er helt klart suverene i så måte. Spesielt vil jeg fremheve hvor flinke de er med sesongvarer, det er lett å bli fristet i butikken. De ansatte er alltid blide og imøtekommende, noe som igjen bidrar til lojale kunder. Det er fint å ha et team som dette med på laget, sier en glad senterleder Nina Kristengård.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.