Dermed er Jessheim storsenter inne på 10-på-topp lista til Olav Thon Gruppen. Omsetningen på nøyaktig 1.812.636.675 (drøye 1,8 milliarder kroner) er en økning på 1,5 prosent fra 2016. Det er senterleder Christin Brandt svært fornøyd med.

– Vi er det desidert største kjøpesenteret på Øvre Romerike. 2017 var preget av byggeaktivitet og utfordrende parkeringsforhold, men vi avslutter året med en fin en økning. Det er vi veldig godt fornøyde med, sier hun.

Hun sier at nyåpningene 31. oktober bidro til det gode resultatet. Da åpnet XXL, G-Max, Power, Normal, Norrøna og Bakeriet forretninger i den nye delen «Skovly».

– Skovly er veldig viktig for oss, både med tanke på de viktige konseptene som har kommet inn og på parkeringsplasser, sier Brandt.

Opp 9,3 PROSENT

Også på Råholt jubles det. Der skilter de med en økning på 9,3 prosent, til en omsetning på 490 millioner kroner i 2017. Senterleder Nina Kristengård mener det er kundenes lojalitet som først og fremst gir utslaget.

Vinmonopolet som åpnet 16. november har bidratt litt, men ikke mye fordi det åpnet sent på året, sier Kristengård.

– Vi har jobbet godt med service og tilrettelegging for kundene våre. Dessuten tror jeg mange søker til roligere sentre som Amfi Eidsvoll fordi det blir for masete på de store sentrene, sier hun.

Hun tror veksten fortsetter i 2018.

– Vi ligger midt i smørøyet med tanke på utvikling og vekst. Jeg tror veksten fortsetter, sier Kristengård.

MER OPP I 2017

Romerikssenteret på Kløfta hadde et rekordår i 2016 på grunn av åpning av både Vinmonopolet og en stor Meny-forretning i kjøpesenteret. Dessuten visste senterleder Siri Heimlund at åpning av utvidelser både på Jessheim og Skedsmokorset ville by på mer konkurranse. Derfor var det en viss spenning knyttet til omsetningen i 2017. – Vi har en økning på 2,7 prosent til 510 millioner kroner. Det er ny rekord, og det er vi veldig fornøyde med, sier hun.

Heimlund tror Romerikssenteret utmerker seg ved å ha et godt utvalg av butikker.

– Vi er et lokalsenter med et bredt butikkutvalg. Det er viktig å ha de varene folk skal ha, sier Heimlund.

– Det er også viktig i forhold til netthandel. Vi må ha et godt utvalg av produkter. Samtidig tilbyr kjøpesentrene en opplevelse som netthandel ikke gir, sier Heimlund.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.