En butikk i Jessheim har vært et mål for kjedesjef Roar Skjelland i Home & Cottage.

– Storsenteret er kompakt og passer vår profil godt. Med Skovly-utvidelsen blir senteret blant de 10–12 største i landet, og med tre store aktører på plass ble det veldig aktuelt for oss å komme. Når vi i tillegg fikk dette prima lokalet, var det lett å si at dette vil vi, sier han og ser seg rundt i det 750 kvadratmeter store lokalet etter G-sport.

Går alt som Skjelland håper, åpner butikken ved påsketider.

VEKST

Som med alle de andre kjedebutikkene som åpner i Jessheim, er det ønsket om å være en del av den rivende utviklingen og veksten som trekker Skjelland til byen også.

– Dessuten, vi skal være til stede i de beste og største sentrene i landet. Vi kommer ikke til å etablere andre butikker i nærmiljøet, Jessheim blir den ene lokaliseringen mellom Strømmen og Lillehammer. Dette blir vår 17 butikk inkludert nettbutikken.

HUSKER DU: Gigantene kommer

– Hvor mange ansatte blir det?

– Ni personer, og de kommer fra våre Oslo-butikker. Med tiden kan det bli snakk om å ansette lokalt.

– Hva forventer dere å omsette for?

– Målet er 20 millioner kroner så fort som mulig, sier han.

MANGLER INTERIØR

Både senterleder Christin Brandt og eiendomssjef Kristian Johansen ser frem til å få Home & Cottage på plass.

– Vi har savnet dem, for konseptet deres med møbler, hjem og interiør treffer veldig mange av våre kunder. De svarer i alle fall det i våre spørreundersøkelser. Jeg er sikker på at nordmenn liker stilen deres, og vi gleder oss til de er på plass, sier Brandt.

– Jeg har lenge lurt på hvorfor møbler og interiør er så lite representert på Øvre Romerike. Her er det mange innflyttere som trenger mye til hjemmet sitt, enten de kjøper brukt eller ny bolig. Nå kan vi endelig tilby dem dette, sier Johansen.

Skjelland sier at kjeden satser mer og mer på møbler.

– Per i dag selger vi 35 prosent møbler og resten interiørting. Målet er å bli 50/50.

– Hva tilfører dere senteret?

– Et unikt konsept og en veldig tydelig butikk. Vi er en liten kjede, men har en kjent merkevare. Kundene skal føle at de er på hytta si når de kommer inn i butikkene våre, sier han.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.