- Vi er veldig glade for at Kiwi og Posten er løsningsorienterte og tar ansvar. Det viser at det nytter å engasjere seg og ikke gi opp. Det handler om å legge til rette for åpenhet, noe som er viktig for å finne bærekraftige løsninger for alle parter, sier Petter Gulbrandsen, leder for Nannestad Bygdeliste.
Det var Nannestad Bygdeliste som tok initiativ til et åpent møte med alle brukere og involverte parter, deriblant representanter fra Kiwi og Posten, etter at Posten ikke valgte å fornye avtalen med Kiwi Nannestad og deretter la tjenesten ut på anbud. Imidlertid kom det ikke inn noen anbud.
Tilbudet var dermed i ferd med å bli flyttet til Rimi i Holter.
- Jeg kan meddele at Kiwi og Posten har en avtale om at Kiwi Nannestad forlenger avtalen med drift som i dag ut året, eventuelt til Posten finner ny driver dette året, skriver Wenche Lund, distriktssjef hos Posten, i en e-post til Gulbrandsen.
Lund opplyser at leiere av postbokser er varslet.
- På vegne av alle brukere av posttjenestene i Nannestad sentrum takker jeg Posten og Kiwi for at en viktig tjeneste for innbyggere og næringsliv videreføres. Det at posttjenestene forblir i sentrum innebærer store samfunnsøkonomiske besparelser for lokalsamfunnet, sier Gulbrandsen.