Det engelske klesmerket Superdry så dagens lys i 2003, og henter inspirasjon fra amerikansk retro, japansk gatemote, og britiske universitetsmiljøer. Siden den gang har dette blitt en butikkjede med 515 utsalg i 46 land, deriblant flere i Norge. Kundegruppen er hovedsakelig menn og kvinner fra 18 til 35 år.

Tirsdag 15. august åpner de en butikk i lokalet som tidligere var Vivikes i Jessheim storsenter, den sjuende i rekken i Norge. I tillegg selger kjeden merket til mange andre klesbutikker.

STRATEGISK VIKTIG

Lars Pedersen er Superdrys øverste sjef i Norge. Han bekrefter at nyetableringen i Jessheim storsenter er nøye overveid.

– Vi har solgt klær til flere butikker der, og har merket stor etterspørsel. Storsenteret har vist interesse for å få oss på plass med egen butikk. Vi tenker strategisk på byer og kjøpesentre vi vil jobbe sammen med når vi åpner nye butikker, og da er Jessheim ett av stedene vi må være. Superdry kommer ikke til å være på alle kjøpesentre, påpeker han.

– Hva er budsjettet deres for det første året?

– Jeg går ikke ut med konkrete tall, men kan si at butikken blir på 170 kvadratmeter og skal sysselsette to faste stillinger. Med ekstrahjelper trenge vi nok fem til seks personer, sier Pedersen.

HAR TRUA

- Hva tror du om satsingen deres på Jessheim?

– Det blir veldig bra. Vi skal satse stort, og hadde absolutt ikke etablert butikk der om vi ikke hadde hatt tro på senteret og byen. Superdy kommer til å skape et nytt uttrykk i senteret, sier Pedersen.

– På hvilken måte?

– Dagens kjøpesentre er egentlig ganske like. Vi kommer nå inn med vår egen stil og innreding, og gjør ting ganske annerledes enn mange andre. Dette blir fargerikt og moderne, og kundene vil lett se og kjenne igjen at dette er Superdry, mener han.

Superdry på Jessheim blir kjedens andre butikk på Romerike, etter Strømmen storsenter.

GLEDER SEG

Også senterleder Christin Brandt gleder seg til åpningsdagen og se frem til å få nykommeren på plass.

– Dette er kvalitetsklær myntet på et yngre publikum i et etablert konsept som passer inn hos oss. Vi liker å få inn slike nisjebutikker som er litt annerledes. Jeg synes det er gøy at Superdry vil etablere seg med en egen butikk i storsenteret, og er sikker på at dette kommer til å gå veldig bra, sier hun.

LES OGSÅ: 500 sorter øl i ny butikk

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.