Episoden skjedde klokka 07.25 onsdag morgen på Eidsvoll Verk stasjon.

Nina Hageløkken fra Råholt var på veg til jobb i rådhuset i Sundet og skulle ta toget til Eidsvoll.

- BLE PAFF

- Jeg må innrømme at jeg ble temmelig paff, sier hun.

- Toget kom i full fart ut av Bekkedalstunnelen og viste ingen tegn til å stoppe. Det gjorde det heller ikke. Det bare suste forbi stasjonen. Tilbake sto jeg som et spørsmålstegn, forteller Nina Hageløkken.

INGEN MELDING

- Jeg tar vanligvis et tidligere tog, så jeg begynte å lure på om jeg hadde tatt feil og at dette var et tog som ikke skulle stoppe på «Verket». Men på informasjonstavla sto det at toget skulle stoppe. Jeg ventet litt i tilfelle det skulle komme et tog til like etter, men det gjorde det ikke. Ikke ble det sagt noe i høyttaleren, heller. Til slutt måtte jeg gå opp igjen å ta bussen til jobben, forteller hun.

INGEN SKADE

Hageløkken poengterer at hendelsen ikke bød på store problemer for henne.

- Jeg har fleksitid. Sånn sett gjorde det ingen ting om jeg kom på jobben litt seinere enn planlagt. Men det kan jo være andre som blir alvorligere berørt hvis de ikke får anledning til å komme seg på toget som planlagt, sier hun.

GAVEKORT FOR TORT OG SVIE

Nina Hageløkken sendte melding om hendelsen til kundesenteret til NSB.

- Der tok de dette seriøst. Jeg fikk rask tilbakemelding med tilbud om å ta drosje, men da hadde jeg jo allerede tatt bussen. Da fikk jeg i stedet et gavekort på 250 kroner for tort og svie, forteller hun.

Episoden har ikke fått henne til å endre reisevaner. Hun vil fortsatt ta toget til jobben de gangene det er mest hensiktsmessig.

BEKLAGER

NSB bekrefter hendelsen og beklager det som skjedde.

- Dette er en hendelse som blir rapportert inn. Nå må vi gå igjennom hendelsen for å finne ut hva som gikk galt, og vi se på rutinene våre, sier pressevakt Gina Scholz i NSB.

- Dette skal ikke skje, og jeg kjenner ingen ting som tilsier at dette skjer ofte. Dette skjer sjelden, og vi har beklaget overfor den som ble berørt og kompensert med et gavekort, forteller Scholz.

LES OGSÅ: Takket NSB for togrevolusjonen.

Klikk for kommentarer
Vi inviterer deg til å dele informasjon, argumenter og synspunkter. Vi ønsker fullt navn, noe som gjøre det mer interessant for andre å lese det du skriver. Vi vil ikke ha trakassering, trusler eller hatske meldinger på våre nettsider. Falske profiler blir utestengt. Vi setter pris på at du holder en saklig og respektfull tone. Husk at mange leser det du skriver. Vennlig hilsen redaksjonen. Les mer om vår moderering ->her
Facebook-kommentarer:

Våre journalister og moderatorer overvåker denne debatten kontinuerlig.

Vi fjerner automatisk kommentarer med obskøne ord, definert av våre moderatorer. Innlegg som rapporteres som misbruk eller spam blir vurdert av Facebooks moderatorer, og skjules automatisk for den som rapporterer.


Dersom du bryter våre debattregler, kan vi gjøre følgende:
  • Slette kommentaren din
  • Utestenge deg

Vi har ikke redaktøransvar for kommentarer som er fjernet fra offentligheten, og som kun er synlige for din private og lukkede vennekrets. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at du som skriver et innlegg vil være personlig ansvarlig for innholdet enten dette fremsettes på våre nettsider eller overfor ditt eget lukkede nettverk med Facebook-venner. Våre journalister og moderatorer vil ikke begrunne verken fjerning av kommentarer eller utestengning av profiler, utover at det skyldes enten brudd på retningslinjene for moderering slik de fremkommer i toppen av alle kommentarfelt, eller avsløring av falske profiler.